Οι ψευδοόροι «Ελληνοκύπριοι» και «Τουρκοκύπριοι»
Ένα από τα πιο ισχυρά όπλα πολιτικής και εξουσίας είναι οι λέξεις. Οι λέξεις δημιουργούν στο μυαλό μας εικόνες άλλες πραγματικές και άλλες όχι. Όταν δε, μια λέξη χρησιμοποιηθεί για αρκετό καιρό χωρίς αμφισβήτηση του περιεχομένου της, παίρνει την μορφή πραγματικότητας, αλήθειας. Δύο τέτοιες λέξεις είναι οι «Ελληνοκύπριοι» και «Τουρκοκύπριοι».
Ας ξεκινήσουμε όμως από λίγο παλαιότερα:
– Πριν από περίπου 3.250 χρόνια στο νησί φτάνουν και το κατοικούν Αχαιοί.
– Πριν από περίπου 3.150 χρόνια και Δωριείς συμπληρώνουν τους Έλληνες κατοίκους της Κύπρου.
Στην Βικιπαίδεια υπάρχει και μία πολύ ενδιαφέρουσα αναφορά που μπορεί να μας δώσει απόλυτα ξεκάθαρη εικόνα για την καταγωγή των Κυπρίων:
Ο Ηρόδοτος διασώζει μαρτυρία ότι μεταξύ του κυπριακού πληθυσμού, στις μέρες του, περιλαμβάνονταν απόγονοι Αθηναίων, Αργείων, Αρκάδων, Σαλαμινίων και άλλων αποίκων από διάφορα ελληνικά μέρη. Θα πρέπει ν’ αποδεχτούμε ότι, εκτός από τους Αχαιούς (Μυκηναίους), η Κύπρος δέχτηκε στη συνέχεια και άλλους αποίκους από διάφορα ελληνικά μέρη, γι’ αυτό και είναι επιτρεπτό, όταν μιλάμε για αποικισμό του νησιού από Αχαιούς, με τον όρο Αχαιοί να εννοούμε όλους τους Έλληνες, πράγμα που απαντά και στα Ομηρικά έπη, κι όχι μόνο τους Μυκηναίους.
Το νησί της Κύπρου, όπως και η υπόλοιπη Ελλάδα αποτέλεσε μέρος της Βυζαντινής Αυτοκρατορίας και λίγο αργότερα από την Κωνσταντινούπολη το κατέλαβαν οι Οθωμανοί (1571 – 1878 μ.Χ.) για να το παραχωρήσουν στους Βρετανούς μέχρι την ανακήρυξη του ως ανεξάρτητου κράτους.
Και βέβαια εδώ υπάρχουν δύο θέματα: H κυπριακή κρατική οντότητα και το γεγονός ότι η Κύπρος είναι Ελλάδα.
Προφανώς, για λόγους πολιτικούς, οικονομικών συμφερόντων κλπ στην Κύπρο επεβλήθη να μην ενωθεί ποτέ με την Ελλάδα αυτό όμως δεν αλλάζει την πραγματικότητα. Πολλά Ελληνικά νησιά και ενώθηκαν με την μητέρα Ελλάδα πρόσφατα και ορισμένα εξ αυτών για κάποια περίοδο υπήρξαν και ως «αυτόνομα κράτη». Αυτό όμως δεν αλλάζει κάτι. Μιλάμε πάντα για περιοχές ελληνικές από τα βάθη της αρχαιότητας.
Για να μην χαθούμε όμως στην ιστορία, ας κάνουμε την παραδοχή ότι εκτός των Ελλήνων κατοίκων του νησιού προστέθηκαν και Τούρκοι (οι περισσότεροι εξ αυτών άποικοι που μετέφερε η Τουρκία τις τελευταίες δεκαετίες προκειμένου να αλλάξει την πληθυσμιακή σύσταση της Κύπρου.
Τι δημιουργεί λοιπόν αυτό; Ξεκάθαρο: Ένα ελληνικό νησί στο οποίο βρίσκονται οι Έλληνες κάτοικοι του και οι Τούρκοι έποικοι του.
Για να φτάσω λοιπόν εκεί από όπου ξεκίνησα. Τι είναι οι όροι «Ελληνοκύπριοι» και «Τουρκοκύπριοι»;
Στο μυαλό μου δεν είναι τίποτε άλλο από μία απόλυτα εσκεμμένη και πολύ προσεκτικά μεθοδευμένη προσπάθεια να δημιουργηθεί μία εικόνα ίσων αποστάσεων και δικαιωμάτων.
Όταν κάποιος ακούει «Ελληνοκύπριοι» και «Τουρκοκύπριοι», η εικόνα που έρχεται στο μυαλό του είναι ένας τόπος που χωρίς να χαρακτηρίζεται που και σε ποιους ανήκει διαιρείται σε δύο «κοινότητες» με ίδια ιστορικά και ουσιαστικά δικαιώματα.
Καταλαβαίνω, ότι για κάποιους το σκεπτικό μπορεί να είναι δυσδιάκριτο. Σκεφτείτε όμως το εξής απλό: Στην Ρόδο κατοικούν και κάποιοι μουσουλμάνοι. Θα σκεφτόταν κανείς από εμάς όταν μιλά για την Ρόδο να αναφέρεται σε «Ελληνορόδιους» και «Τουρκορόδιους»; Προφανώς όχι.
Αυτό που ονομάζουμε πραγματικότητα, είναι στην ουσία του μία έννοια ελαστική και μπορεί να εμφανιστεί με διάφορους τρόπους και με διάφορες μορφές. Στην Κύπρο λοιπόν (αφαιρέστε όλα τα πρόσθετα που αλλοιώνουν την εικόνα: Τον τουρκικό στρατό, την πράσινη γραμμή κ.λπ.), αυτό που συμβαίνει είναι ότι σε ένα ελληνικό νησί υπάρχουν και Τούρκοι.
Ας προσπαθήσουμε λοιπόν να συνοψίσουμε για να γίνει ξεκάθαρο το γιατί κατασκευάστηκαν οι δύο χαρακτηρισμοί «Ελληνοκύπριοι και Τουρκοκύπριοι».
Κατάσταση Α (Έλληνες-Τούρκοι): Ελληνικό νησί στο οποίο βρέθηκαν και τοποθετήθηκαν Τούρκοι.
Κατάσταση Β (Ελληνοκύπριοι-Τουρκοκύπριοι): Νησί «αχαρακτήριστο ως προς το που ανήκει», στο οποίο κατοικούν δύο εθνότητες. Η μία ελληνικής και η άλλη τουρκικής καταγωγής και συνείδησης.
Καταλαβαίνετε την τρομακτική διαφορά μεταξύ των δύο καταστάσεων; Αντιλαμβάνεστε ότι η δεύτερη κατάσταση, είναι ακριβώς σαν να συζητούμε για το εάν κάποιος που με την βία μπήκε στο σπίτι σας και κατέλαβε το σαλόνι σας, έχει μετά από ένα διάστημα ίσα δικαιώματα με εσάς όσον αφορά στην ιδιοκτησία και διαχείριση του σπιτιού;
Βέβαια, δεν είναι η πρώτη ούτε η τελευταία φορά που και οι ελληνικές κυβερνήσεις (σε απόλυτο παραλληλισμό με τον διεθνή παράγοντα) αποδέχονται –για να μην πω συνδημιουργούν- μία στρεβλή εικόνα την οποία αναπαράγουν για λόγους που ανήκουν σε άλλη συζήτηση.
Σήμερα, η Ελλάδα και η Κύπρος είναι αυτές που είναι και η κατάσταση τους θα εξελιχθεί βάσει παραγόντων και συμφερόντων που τελικά μάλλον δεν μπορούμε να επηρεάσουμε. Δεκτό.
Αυτό που δεν είναι δεκτό –από εμένα τουλάχιστον –είναι ότι κάποιοι προσπαθούν τις δικές τους σκέψεις (δημιουργήματα) να τις «φυτέψουν» στο μυαλό μας και να μας αναγκάσουν (όχι με την βία, αλλά με άλλους τρόπους) να τις αναγνωρίζουμε ως «αλήθεια».
Πηγή: e-forum.gr