Πάρε-Δώσε

Ιστοχώρος ποικίλης ύλης
Ελληνική σημαία Πάρε-Δώσε
  • Ειδοποιήσεις

    Ενημερωθείτε άμεσα, για κάθε νέο άρθρο.
    Loading
  • Ροή σχολίων

Κωνσταντινούπολη ή Ιστανμπούλ;

  06/05/2011 | 870 εμφανίσεις | Σχολιασμός

Όλο και πιο συχνό είναι τα τελευταία χρόνια, το φαινόμενο να αποκαλείται από Έλληνες (τουλάχιστον στη φωνή), η Κωνσταντινούπολη με το τουρκικό της όνομα (και διεθνές ταυτόχρονα): Ιστανμπούλ (ή Ιστάνμπουλ κατά τον ορθό τονισμό).

Το να αποκαλούν έτσι την Κωνσταντινούπολη οι Έλληνες όταν συνομιλούν με ξένους, είναι κάτι το λογικό. Προσωπικά, την αποκαλώ κι εγώ έτσι όταν συζητώ στην αγγλική γλώσσα (και με Τούρκους). Διεθνώς, ο όρος «Κωνσταντινούπολη» έχει επικρατήσει να χρησιμοποιείται κυρίως όταν γίνεται αναφορά στην βυζαντινή περίοδο. Κακώς λοιπόν οι Έλληνες επιμένουν να αγνοούν επιδεικτικά αυτή την λεπτομέρεια. Αυτή την ονομασία έχουν επιλέξει η Τούρκοι για την συμπρωτεύουσά τους κι οφείλεται να γίνεται σεβαστή (άλλο αν αυτοί δεν δείχνουν τον ίδιο σεβασμό και αποκαλούν, ακόμη κι εντός Ελλάδος π.χ. την Κομοτηνή με το οθωμανικό της όνομα: «Κιουμουλτζίνα»).

Το θέμα όμως είναι, τί γίνεται όταν Έλληνες απευθυνόμενοι σε Έλληνες, χρησιμοποιούν επιδεικτικά τον τουρκικό όρο (αρκετοί και λανθασμένα: Ινσταμπούλ ή Ισταμπούλ), αντί για τον καθιερωμένο ελληνικό; Θα πρέπει η όποια εμπάθεια απ’ όπου κι αν πηγάζει αυτή, να οδηγεί σε τέτοια φαιδρά φαινόμενα ραγιαδισμού; Συνήθως, όσοι το πράττουν αυτό, χρησιμοποιούν το επιχείρημα, πως αυτή είναι η διεθνής ονομασία και γι’ αυτό την χρησιμοποιούν.

Εντάξει, σύμφωνοι. Αυτή είναι η διεθνής ονομασία και δεν υπάρχει αντίρρηση επ’ αυτού. Αλλά το επιχείρημα είναι όχι απλά φτηνό, αλλά ξεφτιλισμένο… Είναι διεθνής ονομασία κι όχι εγχώρια· άρα μη «υποχρεωτική», όταν χρησιμοποιείται μεταξύ Ελλήνων (ή «ελληνόφωνων»). Πέραν αυτού, γιατί δεν γίνεται επίκληση τού ίδιου επιχειρήματος όταν γίνεται λόγος για άλλες πόλεις; Όσοι αποκαλούν την Κωνσταντινούπολη «Ινσταμπούλ», αποκαλούν και το Λονδίνο «Λόντον», το Παρίσι «Παρί», την Ρώμη «Ρομ» ή «Ρόμα», την Αθήνα «Άθενς»; Μάλλον όχι… Γιατί λοιπόν, επιλεκτικά γίνεται χρήση τής διεθνούς ονομασίας τής Κωνσταντινούπολης; Γιατί η καταφυγή σε τέτοιες γραφικότητες; Θέλουν να δηλώσουν και να υπερτονίσουν την μη ελληνικότητα τής Κωνσταντινούπολης μήπως; Δεκτόν, γιατί ούτε κι ο γράφων την θεωρεί ελληνική (αλλά πολυεθνική και με ελληνική παρουσία), όπως και δεν θεωρεί την Αγιά Σοφιά, μνημείο τού Ελληνισμού (τουναντίον μάλιστα). Αυτός όμως, δεν είναι λόγος για τέτοιες λεκτικές «υπερβάσεις». Γιατί, η «αντισυμβατικότητα» πολλές φορές δεν απέχει και πολύ απ’ την γελοιότητα…

image_pdfimage_print


Κώδικας ενσωμάτωσης σε ιστοσελίδα (HTML):

Κώδικας ενσωμάτωσης σε φόρουμ (BBC):

Απλός σύνδεσμος:


Σχετικά θέματα:
  • Η διαχρονική απάτη των «προφητειών» ως εργαλείο για την χειραγώγηση του θρησκευόμενου όχλου
  • Ορθοδοξία και η άλλη άποψη έως την Άλωση – Ποια είναι ιστορικά η σχέση της Ανατολικής Εκκλησίας με την άλλη άποψη, ιδιαίτερα την φιλοσοφική, θεολογική και επιστημονική μέχρι το 1453
  • Η απάντηση τής μάνας τού Γρηγόρη Αυξεντίου στον Γιώργο Καρατζαφέρη, που ζητά να δώσουμε και κώλο αν χρειαστεί
  • Ιστορίες τρέλας τού νεοελληνικού κράτους: Οι Άγγλοι «τσιφλικάδες» Μπέικερ και το διάβημα τού…πλατάνου
  • Παπατζήδων και κοπτοραπτούδων το ανάγνωσμα· τας θύρας τας θύρας εν σοφία πρόσχωμεν


  • Πολιτική Δημοσίευσης Σχολίων


    Πριν δημοσιεύσετε το σχόλιό σας, έχετε υπ' όψιν ότι:
    • Δεν επιτρέπονται τα Greeklish (Ελληνικά με λατινικούς χαρακτήρες).
    • Το σχόλιό σας θα πρέπει να είναι σχετικό με το θέμα.
    • Δεν επιτρέπονται οι προσωπικοί προσβλητικοί χαρακτηρισμοί.
    • Χρήση πολλαπλών λογαριασμών και ψευδώνυμων, που έχουν ως σκοπό να οδηγήσουν στην παραπλάνηση των συνομιλητών, δεν είναι κάτι το αποδεκτό.
    • Σχολιασμός με συνεχή παράθεση έτοιμων μεγάλων κειμένων («σεντόνια») άλλων ιστοσελίδων και καταιγισμό εξωτερικών συνδέσμων, δεν βοηθά στην ομαλή εξέλιξη της συζήτησης.
    Με βάση τα παραπάνω, η διαχείριση διατηρεί το δικαίωμα διαγραφής, ή τροποποίησης σχολίων, που αντιβαίνουν στο περιεχόμενό τους, χωρίς καμμία άλλη προειδοποίηση και χωρίς καμμία υποχρέωση παροχής περαιτέρω εξήγησης ή διευκρίνισης. Επιπλέον, η διαχείριση διατηρεί το δικαίωμα αποκλεισμού από τις συζητήσεις, των σχολιαστών που υποτροπιάζουν.


    Συνιστάται ιδιαίτερα, να σχολιάζετε αφού προηγουμένως έχετε συνδεθεί μέσω κάποιας από τις διαθέσιμες υπηρεσίες (Disqus [προτείνεται], Facebook, Twitter, Google). Έτσι, θα έχετε καλύτερο έλεγχο επί των σχολίων σας.




    Μπορείτε να μορφοποιήσετε το σχόλιό σας, χρησιμοποιώντας τις εξής ετικέτες (tags):
    • Έντονα: <b>Το κείμενό σας εδώ.</b>
    • Πλάγια: <i>Το κείμενό σας εδώ.</i>
    • Υπογράμμιση: <u>Το κείμενό σας εδώ.</u>
    • Διαγράμμιση: <s>Το κείμενό σας εδώ.</s>
    • «Παράθεση»: <blockquote>Το κείμενό σας εδώ.</blockquote>
    • Κρυμμένο κείμενο: <spoiler>Το κείμενό σας εδώ.</spoiler>
    • Σύνδεσμος: <a href="Ο σύνδεσμος εδώ." target="_blank">Η περιγραφή του συνδέσμου εδώ.</a>
    • Για να εμφανίσετε κάποια εικόνα ή βίντεο στο σχόλιό σας, το μόνο που χρειάζεται να κάνετε, είναι να επικολλήσετε τον σύνδεσμο του αρχείου. Εάν θέλετε να ανεβάσετε κάποια εικόνα (όχι βίντεο) από τον υπολογιστή σας, χρησιμοποιήστε την αντίστοιχη επιλογή που υπάρχει στο πεδίο σχολιασμού.
    Εικονίδια
    (αντιγράψτε τον κώδικα που υπάρχει κάτω από κάθε εικονίδιο και επικολλήστε τον στο πεδίο σχολιασμού)
    🙂
    &#x1F642;
    🙁
    &#x1F641;
    😉
    &#x1F609;
    😄
    &#x1F604;
    😜
    &#x1F61C;
    😠
    &#x1F620;
    🙄
    &#x1F644;
    😎
    &#x1F60E;
    😕
    &#x1F615;
    😵
    &#x1F635;

     
    Εναλλαγή σε εμφάνιση φορητής συσκευής