Πάρε-Δώσε

Ιστοχώρος ποικίλης ύλης
Ελληνική σημαία Πάρε-Δώσε
  • Ειδοποιήσεις

    Ενημερωθείτε άμεσα, για κάθε νέο άρθρο.
    Loading
  • Ροή σχολίων

Κυρία Μπουσχότεν, έλεος!

  03/08/2009 | 2.287 εμφανίσεις | Σχολιασμός

Υπάρχει ένα βιβλίο ανθρωπολογίας, το «Oral history and public memory», στο οποίο διάφοροι ανθρωπολόγοι έχουν συνεισφέρει με άρθρα τους. Ανάμεσα σε αυτούς η γνωστή και μη εξαιρετέα κυρία Ρίκι Βαν Μπουσχότεν (Riki Van Boeschoten), καθηγήτρια στο ΙΑΚΑ Π. Θεσσαλίας. Αντικείμενο του άρθρου της είναι ένα φοιτητικό «πρότζεκτ» που ανέλαβαν σπουδαστές της στο ΙΑΚΑ. Ως εδώ όλα καλά.

Το εξοργιστικό του πράγματος είναι, μία σελίδα γραμμένη από την ίδια (σελίδα 211 και μετά), όπου η κυρία αυτή δηλώνει ευθαρσώς πως οι Έλληνες έχουν διαγράψει από την μνήμη τους, πως είναι προϊόντα μίας πολυγλωσσικής, πολυεθνικής και πολυθρησκευτικής κοινωνίας στο όνομα μίας εθνικιστικής ιδεολογίας, ενώ παράλληλα η εκμετάλλευση των Αλβανών μεταναστών από μεριάς Ελλήνων χρησιμοποιείται για να υπερτονίσει το βελτιωμένο «στάτους» των αφεντικών και την εικόνα που τρέφουν για τον εαυτό τους. Εξάλλου, Έλληνες και Αλβανοί έχουν ένα κοινό παρελθόν ως υπήκοοι της Οθωμανικής αυτοκρατορίας (σελ. 212).

Δεν θα σταθώ στα ψεύδη της κυρίας σχετικά με πολυπολιτισμικές, πολυγλωσσικές και πολυθρησκευτικές κοινότητες στον ελλαδικό χώρο, αλλά δεν μπορώ να μην καυτηριάσω δύο πράγματα που έχουν μία κοινή βάση:
1) Την σκόπιμη απόκρυψη των βαθύτερων αιτιών για την οποία οι Έλληνες αντιπαθούν τους Αλβανούς, στις οποίες περιλαμβάνονται όχι μόνο ιστορικοί παράγοντες του παρελθόντος αλλά και περιστατικά αυξημένης βίας από μεριάς των Αλβανών μεταναστών και…
2) Την σκόπιμη απόκρυψη συγκεκριμένων επιστημονικών δεικτών και ιστορικών πηγών που πιστοποιούν και αιτιολογούν σημερινές αντιπάθειες και στερεότυπα.

Απεναντίας, η κυρία Μπουσχότεν παραπέμπει σε…«απομαγνητοφωνημένες συζητήσεις», θέλοντας να μας πείσει για την αλήθεια των λεγομένων της. Φαντάζομαι πως η επιστημονική εργασία, ακόμα και στο χώρο της προφορικής ανθρωπολογίας, έχει ανάγκη από επιστημονικές πηγές ιστορίας αλλά και ψυχολογίας. Η μάταιη λοιπόν προσπάθεια της κυρίας καθηγήτριας να μας πείσει πως το πόνημά της είναι επιστημονικό, εκτός του ότι προδίδει πως η συγγραφέας έχει ήδη προαποφασίσει για τις απόψεις της, φανερώνει και το επίπεδο της επιστημονικής της συγκρότησης…

Ανώνυμη

image_pdfimage_print


Κώδικας ενσωμάτωσης σε ιστοσελίδα (HTML):

Κώδικας ενσωμάτωσης σε φόρουμ (BBC):

Απλός σύνδεσμος:


Σχετικά θέματα:
  • Η προέλευση των Ελλήνων (Άρης Πουλιανός)
  • Περί τής καταγωγής τών σημερινών Ελλήνων (Γιάκομπ Φίλιπ Φαλμεράγιερ)
  • Αρβανίτες: Έλληνες ή Αλβανοί;
  • Η ιστορική συνέχεια Πρωτοελλήνων και Ελλήνων (Μέρος Ζ’ -τελευταίο)
  • Η ιστορική συνέχεια Πρωτοελλήνων και Ελλήνων (Μέρος ΣΤ΄)


  • Πολιτική Δημοσίευσης Σχολίων


    Πριν δημοσιεύσετε το σχόλιό σας, έχετε υπ' όψιν ότι:
    • Δεν επιτρέπονται τα Greeklish (Ελληνικά με λατινικούς χαρακτήρες).
    • Το σχόλιό σας θα πρέπει να είναι σχετικό με το θέμα.
    • Δεν επιτρέπονται οι προσωπικοί προσβλητικοί χαρακτηρισμοί.
    • Χρήση πολλαπλών λογαριασμών και ψευδώνυμων, που έχουν ως σκοπό να οδηγήσουν στην παραπλάνηση των συνομιλητών, δεν είναι κάτι το αποδεκτό.
    • Σχολιασμός με συνεχή παράθεση έτοιμων μεγάλων κειμένων («σεντόνια») άλλων ιστοσελίδων και καταιγισμό εξωτερικών συνδέσμων, δεν βοηθά στην ομαλή εξέλιξη της συζήτησης.
    Με βάση τα παραπάνω, η διαχείριση διατηρεί το δικαίωμα διαγραφής, ή τροποποίησης σχολίων, που αντιβαίνουν στο περιεχόμενό τους, χωρίς καμμία άλλη προειδοποίηση και χωρίς καμμία υποχρέωση παροχής περαιτέρω εξήγησης ή διευκρίνισης. Επιπλέον, η διαχείριση διατηρεί το δικαίωμα αποκλεισμού από τις συζητήσεις, των σχολιαστών που υποτροπιάζουν.


    Συνιστάται ιδιαίτερα, να σχολιάζετε αφού προηγουμένως έχετε συνδεθεί μέσω κάποιας από τις διαθέσιμες υπηρεσίες (Disqus [προτείνεται], Facebook, Twitter, Google). Έτσι, θα έχετε καλύτερο έλεγχο επί των σχολίων σας.




    Μπορείτε να μορφοποιήσετε το σχόλιό σας, χρησιμοποιώντας τις εξής ετικέτες (tags):
    • Έντονα: <b>Το κείμενό σας εδώ.</b>
    • Πλάγια: <i>Το κείμενό σας εδώ.</i>
    • Υπογράμμιση: <u>Το κείμενό σας εδώ.</u>
    • Διαγράμμιση: <s>Το κείμενό σας εδώ.</s>
    • «Παράθεση»: <blockquote>Το κείμενό σας εδώ.</blockquote>
    • Κρυμμένο κείμενο: <spoiler>Το κείμενό σας εδώ.</spoiler>
    • Σύνδεσμος: <a href="Ο σύνδεσμος εδώ." target="_blank">Η περιγραφή του συνδέσμου εδώ.</a>
    • Για να εμφανίσετε κάποια εικόνα ή βίντεο στο σχόλιό σας, το μόνο που χρειάζεται να κάνετε, είναι να επικολλήσετε τον σύνδεσμο του αρχείου. Εάν θέλετε να ανεβάσετε κάποια εικόνα (όχι βίντεο) από τον υπολογιστή σας, χρησιμοποιήστε την αντίστοιχη επιλογή που υπάρχει στο πεδίο σχολιασμού.
    Εικονίδια
    (αντιγράψτε τον κώδικα που υπάρχει κάτω από κάθε εικονίδιο και επικολλήστε τον στο πεδίο σχολιασμού)
    🙂
    &#x1F642;
    🙁
    &#x1F641;
    😉
    &#x1F609;
    😄
    &#x1F604;
    😜
    &#x1F61C;
    😠
    &#x1F620;
    🙄
    &#x1F644;
    😎
    &#x1F60E;
    😕
    &#x1F615;
    😵
    &#x1F635;

     
    Εναλλαγή σε εμφάνιση φορητής συσκευής